TV 2-sjef Olav T. Sandnes foran den nye logoen til kanalen.
Foto: Eivind Senneset / NTB
TV 2 iført ny drakt
En del av en større prosess, sier TV 2-sjefen.
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Mandag morgen gjennomførte TV 2 sine endringer i sin visuelle profil. Blant annet har kanalen fått ny logo.
I tillegg har TV 2s strømmetjeneste Sumo byttet navn til TV 2 Play.
– For oss som jobber i TV 2 er dagen i dag viktig, og dette føles ganske stort. Noen vil kanskje påstå at det er i overkant modig å endre en av Norges mest kjente logoer. Selv mener vi det er helt nødvendig, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør.
Den visuelle endringen er bare en del av en større prosess, ifølge Sandnes.
– Endringene vil prege både programutvikling, publisering, produktutvikling, og hvordan hver enkelt ansatt jobber, sier han.
Nylige artikler
Julefilmer for journalister: Lei av nisser, marsipan og forutsigbare romanser?
Blir du medieprofeten for året 2026?
KI-bonanza: Dette er tabbene vi husker
Se video fra PFU-møtet
Følg PFU-møtet direkte
Mest leste artikler
Tusenvis av skjermdumper: – Aldri fått et eneste krav
Julebord i London og bonuser til alle ansatte
Redaktøren vurderer å betale NTB-krav for politiker: – Får heller se på hvor mye jeg skal bruke på NTB-abonnement
Lucia-sjokk i flere redaksjoner
NTB-advokaten og redaktøren har selv delt skjermdumper