Nettannonsene opp 14 prosent fra i fjor.
Stilling og eiendom nettvinnerne
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
I oktober ble det omsatt reklame for 219,8 millioner kroner på nett. Sammenlignet med i fjor er det en økning på 14 prosent eller 27,7 millioner kroner. Det viser tall fra MBL/Inma.
Så langt i år er det omsatt nettreklame for 1,943 milliarder kroner, det er nesten en kvart milliard med enn ved samme tid i fjor.
Største merkene
Størst er merkevareannonser hvor det i oktober isolert ble omsatt 147 millioner kroner, opp åtte prosent, og for året akkumulert 1,27 milliarder kroner – hvilket er en økning på 10 prosent.
De store vinnerne i oktober er eiendomsannonser som økte med 38 prosent, og stilling ledig som økte med 34 prosent.
Omsetningen av stillingsannonser på nett økte akkumulert med 36 prosent og ser ut til å bli den store vekstvinneren innen annonseomsetningen på nettet.