Anschutz byr ikke på Metros USA-aviser

Philip Anschutzs Clarity Media byr ikke på Metro Internationals gratisaviser i USA som amerikanske medier har antydet den siste uken.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Det finnes ikke noe hold i dette, sa Jim Monaghan, en talsmann for Anschutz til Denver Business Journal. En rekke amerikanske medier, deriblant Boston.com, skrev nylig at Anschutz var en av partene som var interessert i å overta den svenskeide gratisavispioneeren Metro Internationals titler i USA.

Metro-sjef Per Mikael Jensen sa i går til Journalisten at selskapet for tiden har en strategisk gjennomgang av hva som er kjernevirksomheter og ikke i gratisavisimperiet.

– Fokuset er på å bedre de økonomiske resultatene i selskapet, sa Jensen. Metro International har slitt økonomisk den senere tid, og avisene i Philadelphia, Boston og New York har tapt penger siden de ble lansert .

Powered by Labrador CMS