P3 har fått 40.000 nye lyttere
Alle NRKs radiokanaler øker sin oppslutning i første halvår. Aller mest øker P3, som har fått 40.000 nye lyttere siden nyttår.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Ifølge en melding fra NRK, er P3 den av samtlige kanaler i radiomarkedet som øker mest når man måler både antall daglige lyttere og markedsandel. Mesteparten av de 40.000 nye lytterne er unge lyttere mellom 15 og 30 år.
- Det er som i fotballen. Tabellen ljuger ikke. Det er veldig stas for oss at vi når ut til flere unge mennesker, særlig fordi vårt fokus i det siste halvåret har ligget på å bli en enda bedre formidler av norsk musikk, sier P3-sjef og fungerende radiosjef i NRK Marius Lillelien.
P1 øker sin daglige dekning fra med 1,2 prosent og sin markedsandel med 0,4 prosent. P2 øker sin daglige dekning med 0,5 prosent og sin markedsandel med 0,2 prosent.
- NRK Radio har sannsynligvis ikke stått sterkere noen gang siden kommersiell radio for alvor ble i innført i Norge, sier Marius Lillelien.