Schibsted øker i Franrike
Schibsted vil gi ut gratisavisen 20 Minutes i tre nye franske byer. Totalopplaget blir da 600 000, og 20 Minutes blir Frankrikes nest største avis.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Dagens Næringsliv skriver i dag at utgivelsen av 20 Minutes i Lille, Lyon og Marseilles er et svar på at erkekonkurrenten Metro har annonsert at den skal utgis i ti franske byer. Metro har allerede i dag et totalopplag på 500 000 eksemplarer i Frankrike og har dermed stått sterkere i annonsemarkedet enn 20 Minutes.
Schibstedavisa har likevel, ifølge Dagens Næringsliv, økt sine annonseinntekter forrige år - fra 36 til 107 millioner kroner. Likevel ender det med et underskudd på 96 millioner kroner. Målet er at Parisutgaven av 20 Minutes skal gå i balanse i inneværende år.
Flere store franske mediebedrifter har planer om å opprette egne gratisaviser før sommeren.