Tiktok den første videodelingsplattformen som implementerer C2PA-teknologien, ifølge en ny pressemelding.

Tiktok lanserer verktøy for å avsløre KI-innhold

Rulles ut til brukerne i dag.

Publisert Sist oppdatert

Tiktok kan nå automatisk oppdage KI-generert innhold når det lastes opp fra visse andre plattformer, skriver selskapet i en pressemelding.

I samarbeid med Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) blir Tiktok den første videodelingsplattformen som implementerer C2PAs teknologi. 

Denne funksjonen rulles ut i dag og vil gjelde for alle Tiktoks brukere globalt i løpet av de kommende ukene. 

Tiktok slutter seg også til Content Authenticity Initiative (CAI), ledet av Adobe.

– I en tid der alt digitalt innhold kan manipuleres og endres, er det viktig å kunne tilby måter for allmennheten å skille mellom hva som er generert og ikke, sier Dana RaoGeneral Counsel og Chief Trust Officer hos Adobe, i pressemeldingen.

Tiktok kan også fortelle at selskapet har inngått et samarbeid med blant annet Mediawise for å utvikle kampanjer som skal hjelpe brukerne med å identifisere og tenke kritisk om KI-generert innhold og desinformasjon. 

C2PA-teknologien er også utgangspunktet for Media City Bergen i Prosjekt Reynir, hvor målet også er innholdsmerking. 

Powered by Labrador CMS