TV 2 har brutt samarbeidet med Altibox.
Foto: Javad Parsa / NTB
TV 2 mot Altibox
TV 2 har mistet en firedel av TV-markedet
I mai i år hadde TV 2 en andel på 23,4 prosent, en nedgang på 7,1 prosentpoeng fra samme måned i fjor. Forklaringen ligger i konflikten med Altibox.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Ifølge Kampanje betyr tallene at TV 2s kanaler har mistet en firedel av TV-markedet.
Det er over to måneder siden vel 500.000 kunder hos Altibox mistet TV 2s kanaler, etter at forhandlingene mellom dem ble brutt.
– Vår tilbakegang er som ventet og henger selvsagt sammen med at våre TV 2-programmer ikke når ut til alle som ønsker å se på TV 2. Gitt disse omstendighetene er vi godt fornøyd med seertallene på «The Voice», «Sommerhytta», «Åsted Norge» og finalen av Champions League, sier kanaldirektør Trygve Rønningen.
Nylige artikler
Avisene han har ansvaret for har fått seks PFU-fellelser i 2025
Redaktøren vurderer å betale NTB-krav for politiker: – Får heller se på hvor mye jeg skal bruke på NTB-abonnement
Både redaktør og kommunikasjonssjef: – Vi har fortsatt redaksjonell frihet
Journalist tiltalt i alvorlig overgrepssak: – Sjokk og sinne
Julebord i London og bonuser til alle ansatte
Mest leste artikler
Tusenvis av skjermdumper: – Aldri fått et eneste krav
TV 2 innrømmer regelbrudd: Risikerer krav på flere hundre tusen kroner
NTB forstår ikke hvordan internett fungerer
Klassekampen-spaltisten fekk pengekrav etter å ha delt eiga sak
NTB-advokaten og redaktøren har selv delt skjermdumper