– Samarbeid og partnerskap i avismarkedet er viktig for å opprettholde et mangfold av lokalaviser i hele Skandinavia, sier Amedia-sjef Anders Opdahl.
Foto: Ihne Pedersen / Amedia
Amedia kjøper seg inn i 55 svenske aviser
Amedia har inngått en intensjonsavtale med Bonnier News Local og Gota Media.
Denne artikkelen er over tre år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
I potten er eierandeler i 55 svenske aviser.
Avtalen ble denne uken formalisert etter å ha blitt signert tidligere i år, melder Medier24.
20 prosent av Bonnier News Local er allerede eid av Amedia.
Konsernsjef Anders Opdahl sier at partnerskapet vil styrke både konkurransekraften til lokalavisene og lokaldemokratiet i de geografiske posisjonene.
– Samarbeid og partnerskap i avismarkedet er viktig for å opprettholde et mangfold av lokalaviser i hele Skandinavia, og vi gleder oss over formaliseringen av nok et partnerskap i Sverige, sier han.
Det svenske Konkurranseverket må godkjenne den nye avtalen.
Nylige artikler
Avisene han har ansvaret for har fått seks PFU-fellelser i 2025
Redaktøren vurderer å betale NTB-krav for politiker: – Får heller se på hvor mye jeg skal bruke på NTB-abonnement
Både redaktør og kommunikasjonssjef: – Vi har fortsatt redaksjonell frihet
Journalist tiltalt i alvorlig overgrepssak: – Sjokk og sinne
Julebord i London og bonuser til alle ansatte
Mest leste artikler
Tusenvis av skjermdumper: – Aldri fått et eneste krav
NTB forstår ikke hvordan internett fungerer
NTB-advokaten og redaktøren har selv delt skjermdumper
Julebord i London og bonuser til alle ansatte
Lucia-sjokk i flere redaksjoner