Victoria C. Schultz får et overordnet ansvar for salgs- og konkurrentstrategi i Amedia. Foto: Martin Huseby Jensen

Amedia henter nye konserndirektører fra egne rekker

Victoria C. Schultz og Pål Nedregotten rykker opp i den øverste ledelsen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Victoria C. Schultz (45) er ansatt som ny konserndirektør for Salg og Marked og blir en del av Amedias konsernledelse. Pål Nedregotten (47) blir fast medlem av konsernledelsen som konserndirektør for innovasjon, forretningsutvikling og strategisk analyse.

Strategisk ansvar

Schultz er i dag regiondirektør for Amedia Buskerud og administrerende direktør i Drammens Tidende. Hun vil tiltre sin nye rolle 29. mars og vil da få overordnet ansvar for salgs- og konkurrentstrategi, salg til nasjonale kunder, kanaleierskap til alle salgskanaler og ansvaret for yield management i Amedia, heter det i en pressemelding fra Amedia.

Schultz er utdannet siviløkonom fra Universitetet i Edinburgh og har tidligere jobbet i Orkla Media, Det Berlingske Officin og Søndagsavisen  i Danmark, Dagbladet og Bernergruppen samt Nationen og Tun Media. Hun kom til Amedia i 2011 og har her vært finansdirektør i Amedia Salg Marked, investeringsdirektør i Amedia Vekst, fram til hun tiltrådte sin nåværende stilling i 2014.

Pål Nedregotten rykker opp i Amedia.
Foto: Birgit Dannenberg

Journalistikk og utvikling

Nedregotten vil som konserndirektør ha ansvaret for forretningsutvikling og innovasjon, strategisk innsikt og analyse. Som innovasjonsdirektør har han det siste året rapportert direkte til konsernsjef Are Stokstad, som nå ønsker å ha Nedregotten som et fast medlem av konsernledelsen.

Nedregotten har medievitenskap og statsvitenskap fra Universitetet i Oslo. Han har jobbet i skjæringspunktet mellom journalistikk og utvikling siden 1994, og har vært delaktig i hele reisen med å ta norsk journalistikk på nettet helt siden 1995, fra å være sentral i utviklingen av Telenors redaksjonelle portal Origo til å drive nyhetsbyrå som startup, til å jobbe som rådgiver og digital konsulent for norske medieselskaper. Han har vært ansatt i Amedia siden 2005 og har hatt roller som utviklingsredaktør og produktdirektør.

Powered by Labrador CMS