MediaNorge-navnet opptatt
Dersom fusjonen mellom Aftenposten og De Fire Store skulle bli en realitet, blir det nye mediehuset neppe hetende Media Norge. Navnet er allerede opptatt.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Media Norge er arbeidstittelen på det fusjonerte konsernet som de fem mediehusene Bergens Tidende, Fædrelandsvennen, Adresseavisen, Aftenposten og Stavanger Aftenblad arbeider med. Men i tilfelle fusjon må nok navnet revideres, for siden 1997 har MediaNorge AS eksistert, skriver Stavanger Aftenblad.
Selskapet, som holder til i Alta, startet magasinet ScooterNorge i 1998 og har siden etablert seg som en offensiv medieprodusent. I tillegg til snøscootermagasinet ScooterNorge og ATVNordic, som har fokus på firehjulinger til bruk i skog og mark, driver MediaNorge med en allsidig reklameproduksjon.
Men det er ikke sikkert at storkonsernet vil insistere på å få navnet. Administrerende direktør Harald Sig. Pedersen i Stavanger Aftenblad understreker at det ikke har vært gjort noen grundigere navnevurderinger, hverken av juridisk eller annen art.
– Media Norge har aldri vært noe annet en arbeidstittel for oss. Det ble bare kastet fram på et møte og siden det var et litt fengende navn, ble det sittende, sier Pedersen til Aftenbladet.