Hanna Relling Berg varsler sin avgang.
Foto: Tone Molnes / SMP
Hanna Relling Berg går av som sjefredaktør i Sunnmørsposten
– Blir sittende til en etterfølger er klar.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Hanna Relling Berg går etter sommerferien i år av som sjefredaktør for Sunnmørsposten, melder avisa selv torsdag ettermiddag.
På tide å slippe til nye krefter, sier redaktøren til egen avis.
– Jeg blir sittende til en etterfølger er klar, og fram til det skjer skal jeg ha fullt fokus og oppmerksomhet på de mange prosjektene vi holder på med, sier Relling Berg til avisa.
Hun ble Sunnmørspostens første kvinnelige sjefredaktør i 2007, og stillingen har hun hatt siden.
– Hanna har vært en god og samvittighetsfull redaktør som har hatt stor betydning for utviklinga av Sunnmørsposten, men jeg har stor forståelse og respekt for at hun ønsker å gi seg nå og få bedre tid med familien, sier styreleder Harald H. Rise til avisa.
Styrelederen er i gang med prosessen for å finne etterfølgeren, som han regner med kan være på plass rett over sommeren.
Nylige artikler
NRK sender reportere til Venezuela
Er media vår tids luditter?
17 kjappe
Fornøyde med lønnsoppgjøret i Watch Media
Alle mann til årene – NRKs bokanmelder dekker VM
Mest leste artikler
VM-sponsorplakat på NRK: – I grenseland for hva som kan aksepteres
Den importerte vreden: Hvordan Espen Teigen kopierer Tommy Robinson
Moms er ikke moro. Men 2,5 milliarder er heller ingen spøk
– Hadde ikkje rustninga på
Alle mann til årene – NRKs bokanmelder dekker VM