Hyggeligere i Fævennen
Fædrelandsvennen skal profilere seg med flere positive saker på avisas førsteside, melder Dagens Næringsliv.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Sjefredaktør Finn Holmer-Hoven sier at avisen tidligere har fremstått som «for negative», men samtidig avviser han at avisen skal bli snillere i nyhetsdekningen.
Fædrelandsvennen samarbeider med andre regionaviser og Aftenposten om blant annet helsestoff, personlig økonomi og bilstoff. Denne typen nyttestoff har sørlandsavisa tradisjonelt vært svake på, ifølge Fævennens sjefredaktør. Avisa har også fått tilbakemeldinger fra leserpanel og leserundersøkelser om at de har vært for negative i sine vinklinger. Nå skal nyttestoffet heises fram.
- Det vi har gjort er å myke opp førstesiden for å appellere til en bredere lesergruppe, sier Holmer-Hoven.