NHST kjøper tv-selskapet Smartcom
Norges Handels og Sjøfartstidende (NHST) kjøper 51 prosent av aksjene i web-tv selskapet Smartcom.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Ifølge en pressemelding fra konsernet, er oppkjøpet en del av konsernets økte aktiviteter på web-tv-området. Smartcom skal drives videre som eget selskap, fullstendig adskilt fra NHSTs redaksjonelle aktiviteter.
Smartcom, som ble etablert i 2002, er Norges ledende web-tv-produsent.Selskapet leverer blant annet web-tv-sendinger knyttet til kvartalspresentasjoner for en stor andel av selskapene på Oslo Børs.
- Smartcoms posisjon innen ir/kvartalspresentasjoner gjør at selskapet passer meget godt til konsernets øvrige publikasjoner. Særlig i forhold til dn.no og etter hvert også innenfor de globale konferansene som kjøres i NHST regi.Eksemplifisert med shippingkonferansen i Mombai, India, senere i september, sier konsernsjef Gunnar Bjørkavåg.
- For Smartcom representerer dette en viktig milepæl.Gjennom NHST får Smartcom en industriell og langsiktig eier som vil bidra til å forsere den veksten Smartcom nå erfarer. Samtidig vil Smartcom fortsette som et eget aktivitetsområde og selskap i NHST - konsernet slik at en viderefører den dedikerte kompetanse og fokus som har preget Smartcom, sier administrerende direktør i Smartcom Sigbjørn Eilertsen.