Bilbladet Autofil er solgt til Bilforlaget. Forlaget gir fra før ut bladet Bil. Foto: Kristine Lindebø
Kristine Lindebo
Aller Media selger bilbladet Autofil
Seks årsverk blir berørt.
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Bilbladet Autofil er solgt til Bilforlaget. Totalt skal seks årsverk være berørt, men ingen ansatte blir med over til ny eier.
Det skriver Kampanje.
– Vi har ambisjoner om videreutvikling av Autofil, løpende tilpasset en mediebransje i rask endring. Derfor er dette en god nyhet for alle bilentusiaster som har et nært forhold til Autofil. Samtidig åpner dette spennende muligheter for oss i møte med annonsør-markedet, sier Atle Falch Tuverud, sjefredaktør og administrerende direktør i Bilforlaget.
Bilforlaget gir allerede ut bladet Bil, og overtakelsen av ansatte fra Aller er ikke en del av avtalen, sier Tuverud.
Konserndirektør Ingrid Skogrand i Aller Media sier det er for tidlig å si hvilke følger salget får for Aller-ansatte som har jobbet med bladet, og at de er i dialog med tillitsvalgte.
Ifølge klubbleder i Aller, Sonja Nordanger, fører salget til seks personer i overtall, og at hun vil gjøre det hun kan for at de skal få beholde jobben.
Aller har gitt ut Autofil siden 2002, da det ble lansert som en spin-off til den tidligere NRK-serien med samme navn.