– Desken snakker daglig med folk som vil leie bil. Da pleier vi å tipse dem om at de heller bør ringe Avis bilutleie, sier Avisa Oslo-redaktør Kristin Stoltenberg.
– Desken snakker daglig med folk som vil leie bil. Da pleier vi å tipse dem om at de heller bør ringe Avis bilutleie, sier Avisa Oslo-redaktør Kristin Stoltenberg.

Avisa Oslo forveksles med leiebilselskap:
– Snakker daglig med folk som vil leie bil

Lever fint side om side, sier redaktøren.

Publisert

Ved googlesøk er det svært lett å forveksle nettavisa Avisa Oslo med bilutleiefirmaet Avis i Oslo. Ikke bare har de svært likt navn, men begge har rød og hvit logo. 

Kan det være at folk forveksler bedriftene og ringer feil? Et tips til Journalisten går ut på at det ikke er en helt ukjent problemstilling.

Vi bestemmer oss for å opptre som en potensiell kunde, og starter med å taste «Avis Oslo» i Google. Det første som kommer opp er ikke bilutleieren, men avisens nettside. 

Forvirring på telefonen

Når vi ringer Avisa Oslos kontaktnummer og spør om leiebil, bekrefter stemmen i den andre enden at det ikke er første gang noen ringer med en slik forespørsel.

Men når vi ringer leiebilselskapets kontaktnummer og sier at vi har et tips til avisa, tyder forvirringsnivået hos den svenske kundebehandleren på at Avis ikke får slike telefoner ofte. I alle fall ikke nok til at det blir registrert blant de mange ansatte i den internasjonale bedriften. 

Logoene til Avis bilutleie (venstre) og Avisa Oslo (høyre).
Logoene til Avis bilutleie (venstre) og Avisa Oslo (høyre).

– Daglige telefoner

– Vi lever fint side om side med våre røde logoer, sier ansvarlig redaktør og daglig leder i Avisa Oslo, Kristin Stoltenberg til Journalisten. 

Hun mener det ikke har vært et problem for de ansatte at folk ringer feil.

– Desken snakker daglig med folk som vil leie bil. Da pleier vi å tipse dem om at de heller bør ringe Avis bilutleie, sier hun. 

Avisa Oslo byr til og med gjerne på ekstraservice hvis de som ringer trenger det. 

– Det hender vi bistår dem med å guide dem til rett sted og gi dem riktig nummer.

Heldigvis er det ikke alle som ringer med mål om å leie bil, sier Stoltenberg. 

– De fleste er faktisk vesentlig interessert i å lese oss. Denne uka har vi feiret at vi har passert 9000 abonnenter med god margin. 

Avisa Oslo feirer at de har passert 9000 abonnenter denne uka. – Det er heldigvis ikke alle som ringer oss med mål om å leie bil, sier Kristin Stoltenberg.
Avisa Oslo feirer at de har passert 9000 abonnenter denne uka. – Det er heldigvis ikke alle som ringer oss med mål om å leie bil, sier Kristin Stoltenberg.
Powered by Labrador CMS