TV 2-sjef Olav T. Sandnes gjorde det bra i 2021.

TV 2 er den store vinneren på TV-markedet

Discovery går litt tilbake.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Blant de kommersielle TV-aktørene i Norge var det TV 2 som vokste mest i 2021.

TV 2 har en 27 prosent markedsandel for året som helhet, og er større enn NRK i målgruppa 20–49 år, skriver Kampanje.

– For 2021 som helhet er TV 2 andelsvinnerne, og det er vi utrolige stolte av, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes.

Både hovedkanalen og TV 2 Nyhetskanalen har framgang, og sistnevnte er nå større enn TV3. Samtidig har TV 2 et overgangsår foran seg: TV-huset mister Premier League-rettighetene til høsten, men får til gjengjeld norsk fotball i 2023.

Verre har det gått for Discovery. TV-husets kanaler faller fra 15,2 prosent markedsandel til 13,8. TVNorge gjorde imidlertid en svært god desembermåned, mye på grunn av serien «Nissene i bingen» som fikk over 600.000 seere per episode.

I tillegg ser selskapet fram til vinter-OL i Beijing i februar.

Powered by Labrador CMS