Fornøyde med lønns­oppgjøret i Watch Media

Medier24-journalistene får en lønnsøkning på 4,62 prosent. I KOM24 ble de enige om 7,51 prosent, mens hos eieren Watch Media, ble resultatet får 4,4 prosent. 

Klubbleder i KOM24, Ellen Høiby, er fornøyd med årets lokaloppgjør.
Publisert Sist oppdatert
Lesetid: 1 min

Nestleder for de NJ-organiserte i Medier24, Kent Olsen, bekrefter overfor Journalisten at de er i havn med lokaloppgjøret og får en lønnsøkning på 4,62 prosent. Olsen forteller at klubben er greit fornøyd med oppgjøret, og beskriver forhandlingene som gode og positive.

– Vi er glade for at ledelsen har lytta til våre ønsker og fått til en utjevning av interne forskjeller. Etter lønnsdiktat i fjor er vi glade for at vi har kommet til enighet denne gangen.

Ifølge Olsen har klubben og ledelsen blitt enige om en utjevningspott på 10.000 kroner, noe begge parter så verdien av.

Søsteravisen KOM24 fikk et oppgjør på 7,51 prosent, ifølge klubbleder Ellen Høiby. Hun sier de er glade for å ha kommet til enighet, og at det var gode og konstruktive forhandlinger.

– Etter diktat i fjor var det viktig for oss å ha en reell forhandling, og rom for å diskutere både utjevning og hvordan potten skulle fordeles. Det opplever vi at vi fikk, sier Høiby. 

Både Medier24 og KOM24 eies av Watch Media. Der er man også ferdig med de lokale forhandlingene, og de NJ-organiserte får en lønnsøkning på 4,4 prosent.

Klubbleder for Watch Media-publikasjonene, Øystein Engh, sier til Journalisten at det var redelige forhandlinger med et resultat både klubben og ledelsen lever greit med.

– Det var forhandlinger hvor det var gjensidig forståelse og god profesjonell tone hele veien. Et udramatisk oppgjør, sier Engh.

Til opplysning: Journalisten utgis av NJ. Redaksjonen er uavhengig.

Powered by Labrador CMS