Ironi som ikke traff

Den første T-skjorten under streiken var ironisk ment, sier lederduoen i Norsk Journalistlag til Dagens Næringsliv. De tar selvkritikk for solreise-T-skjorten.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Under streiken ble den kalt Saga solreiser-T-skjorta. Nå innrømmer nestleder i Norsk Journalistlag (NJ), Ann-Magrit Austenå, at slagordet «Fordi vi fortjener det» var for dårlig og ga streikesaken et handicap. Den ga inntrykk av at journalister fortjente mer enn andre arbeidstakere.

- T-skjorten var ment å være ironisk og selvironisk fordi den bygget på en kjent tv-reklame for kosmetikk. Når selv ikke veltrente lesere som Aftenpostens Per Egil Hegge oppfatter denne ironien, må vi vel kunne si at det å innrette en kampanje på denne måten var en dundrende fiasko, sier NJ-leder Olav Njaastad.



Powered by Labrador CMS