Kjendiser vil konkurrere med Se og Hør

Norske kjendisene oppretter et eget nettsted med informasjon til sine fans. I kveld er det åpningsfest på kjendisstedet Smuget.

Publisert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Ifølge informasjonen på nettstedet kjentfolk.no (og kjentfolk.com) er målet å etablere en motvekt til sladrepressen. Nettstedet, som har valgt slagordet «Din møteplass med kjente nordmenn», byr på hjemmesider for om lag hundre norske kjendiser av ulik valør.

Lindstad og Nereng

I front for kjendisstedet står daglig leder Anders Lindstad og presseansvarlig Rolf Nereng. Linstad har tilknytning til nettstedet sportsprofiler.com, som byr på et liknende konsept for sportskjendiser. Nereng har blant annet arbeidet som medierådgiver for Bjørn Dæhlie og finanskjendisen Kjell Inge Røkke.

Kjendisenes hjemmesider på kjentfolk.no vil inneholde siste nytt skrevet av hver enkelt kjendis personlig. Det journalistiske leddet mellom kjendis og leser er dermed eliminert. Kjentfolk.no byr også på generelle nyheter fra Nettavisen, og i tillegg skal hjemmesidene blant annet inneholde SMS-tjenester, reisenytt og spill.

Egen nettbutikk

Ifølge nettsidene er det inngått samarbeidsavtaler som sikrer oppdaterte nyheter, plateanmeldelser, konsertanmeldelser, bokanmeldelser og filmanmeldelser. Etter hvert vil det også bli mulig for spesielt interesserte å kjøpe suvenirer fra sine idoler, via en egen nettbutikk for formålet.

Powered by Labrador CMS