Kulturministeren svarer Venstre: Mangler fremdeles oversikt

Nils Martin Silvola
nyhetsstudio

– Kor stor del av statlige utgifter til annonsering går til henholdsvis globale teknologiplattformer og norske redaktørstyrte medie, spurte Venstres Alfred Bjørlo i et skriftlig stortingsspørsmål.

Svaret kom fra kulturminister Lubna Jaffery, som i store trekk svarte mye av det samme hun tidligere har uttalt til Journalisten om offentlig pengebruk på annonsering.

–  Vi har ikke en samlet oversikt over hvordan statlige instanser velger å annonsere, var fremdeles svaret fra Jaffery om en konkret oversikt over pengebruken.

Jaffery utdypet også på hvorfor hun mener er nyttig å sende offentlige kroner til de internasjonale tekgigantene:

– Selv om jeg skulle ønske at en stor andel av offentlige kommunikasjonsbudsjetter gikk til de redaktørstyrte mediene, så er det mye som taler for at staten og statens virksomheter bør stå fritt til å bruke alle tilgjengelige arenaer for å nå effektivt ut med viktig informasjon og budskap til befolkningen. Da er det også nyttig å bruke de globale teknologiplattformene.

Powered by Labrador CMS