Under samme seil

Seilmagasiner spleises og heiser flagg med 28 millioner kroner i omsetning.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Norsk Maritimt Forlag, som eier bladene Seilas og Båtliv, klinker til og slår seg sammen med Medianavigering, som eier Seilmagasinet. Ifølge en pressemelding vil de to selskapene sette alle kluter til på å gi mer og bedre lesestoff til seilinteresserte nordmenn.

Inn i samme kahytt

Fra nyttår flytter landkrabbene i redaksjonene inn i samme kahytt i Asker. Selskapene har funnet ut at det er bedre å være føre var enn etter snar fordi båtjournalistikk koster penger.

– Vi har funnet ut at både lesere og annonsørene er bedre tjent med at vi slår oss sammen for å danne et enda sterkere og mer profesjonelt miljø innen båtjournalistikk i Norge, sier ansvarlig utgiver Morten Jensen i Medianavigering i pressemeldingen.

To for en

De forskjellige magasintitlene skal fortsatt gis ut hver for seg. Seilmagasinet skal nå de brede lag av båtfolket mens Seilas skal få en mer eksklusiv profil rettet mot storbåtseilere.

Titlene i de to selskapene er jevnstore i opplag og trafikk på nett.

Powered by Labrador CMS