Aftenbladet sponser Stavanger
Stavanger Aftenblad sponser Stavanger med 12 millioner kroner, i forbindelse med at byen blir europeisk kulturhovedstad i 2008.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Ifølge Aftenbladet selv, har avisen foreløpig gitt tilsagn om annonsering for kulturbyen i alle kanaler som mediehuset eier: Stavanger Aftenblad, lokalfjernsyn, internett og nettradio. Aftenbladet skal også lage festivalbilag for Stavanger 2008.
- Det blir tidenes desidert største sponsoravtale så langt i Aftenbladets historie. Vi ønsker å signere en fireårig avtale med Stavanger 2008 for å bli en blant fire til seks hovedsponsorer, sier Johannes Bjerga, sponsoransvarlig i Aftenbladet.
På spørsmål om hva avisen selv får ut av sponsorsamarbeidet, sier han:
- At vi kan være tett på begivenhetene. Vi tror Stavanger 2008 blir tidenes begivenhet. Prosjektet vil skape arenaer der viktige ting skjer. Der vil også Aftenbladet bli synlig, gjennom emblemer, skilt og annen form for markedsføring av vårt mediehus.