Cornelia Kristiansen tiltrer stillingen som sjefredaktør i Medier24 etter Erik Waatland.

Mediebransjen:

Cornelia Kristiansen om konkurransen:
– Jeg ser allerede på Medier24 som kjappere enn Journalisten

Tok seg selv i å følge PFU-møter i smug mens hun jobbet som markedssjef.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Medier 24 annonserte i dag at Cornelia Kristiansen blir deres nye sjefredaktør. Hun tar over stillingen 15. september.

– Jeg syns Medier24 er et veldig spennende sted, og nå er jeg spent og har litt sommerfugler i magen, sier Kristiansen til Journalisten og fortsetter:

– Jeg ville ha jobben fordi jeg er altfor opptatt av mediebransjen – hvem som får jobb og hvorfor, og de ulike satsninger. Jeg er også opptatt av offentligheten og hvordan den utvikler seg.

Tilbake til journalistikk

Tidligere i dag var Kristiansen i redaksjonslokalene til Medier24 og hilste på sine fremtidige kollegaer.

– Det er en flink gjeng, og jeg tror det blir kjempegøy å jobbe sammen og finne ut av hvordan vi skal bli enda bedre, sier hun.

Kristiansen er tidligere utviklingsredaktør i Morgenbladet og før det debattansvarlig og sosiale medier-sjef i Dagbladet. De siste tre årene har hun jobbet utenfor mediebransjen, som markedssjef i teknologiselskapet Confrere.

– For to måneder siden trodde jeg fortsatt jeg kom til å være i tech-bransjen litt til, men så merket jeg at jeg satt og smuglet meg inn i PFU-møtene mens jeg var på jobb. Jeg er fortsatt altfor interessert i det som skjer i mediebransjen, sier hun.

– Skal ikke ødelegge

– Hvordan har du tenkt å knuse Journalisten i «nyhetskrigen»?

– Før jeg uttaler meg om det så tror jeg først jeg skal bli litt bedre kjent med innsiden av Medier24, sier hun lattermildt og videre:

– Men jeg ser allerede på dem som kjappere enn dere, så jeg skal prøve å ikke ødelegge det. Når det er sagt så er det bra med konkurrenter, det gjør oss begge bedre, avslutter hun.

Powered by Labrador CMS