- Ikke for stor innflytelse

Annenhver nordmann mener at informasjonsrådgivere og informasjonsmedarbeidere hadde «passe» eller «for liten innflytelse» i årets valgkamp.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Mens mediene uttrykte skepsis til rådgivernes innflytelse over informasjon og utspill i valgkampen, viser en landsomfattende spørreundersøkelse at folk flest mener at rådgiverne ikke hadde noen dominerende rolle. Undersøkelsen er gjennomført av Opinion på oppdrag fra Norsk kommunikasjonsforening i forbindelse med et kommunikasjonsfaglig seminar i Bergen denne uken.

32 prosent svarer at informasjonsrådgivernes innflytelse var for stor, 44 prosent mener at innflytelsen var passe, seks prosent mener at den var for liten, mens 19 prosent ikke er sikker.

- Dette dokumenterer ikke hvilken reell innflytelse informasjonsrådgivere og informasjonsmedarbeidere har i politiske prosesser, men det sier noe om hvilken oppfatning folk har om dette, sier leder for Norsk kommunikasjonsforening, Eric Cameron.

Powered by Labrador CMS