Navn: Guri Wormdahl Jobb: Kommunikasjonssjef i NetCom Aktuell: Nedringt på grunn av nettsvikt

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

– Hva må en kommunikasjonssjef gjøre i en slik situasjon?

– Like jobben sin og tenke så klart som mulig. Erfaring har også noe for seg.

– Har dere noen tommelfingerregel for kriseberedskap?

– Snakke sant, ikke prøve å skjule ting. Det er det viktigste. Det er bedre å fortelle ting som de er, enn å bli avslørt.

– Hvordan var dagen for deg?

– Ekstremt hektisk. Jeg løp mellom alle tv-stasjonene. Jeg følte meg litt som Kjell Magne Bondevik hvis det var regjeringskrise, bare at jeg følte at dette fikk mer oppmerksomhet enn en regjeringskrise ville fått.

– Hvor mange telefoner fikk du?

– Har ikke telt, men vi nærmet oss et tresifret tall tror jeg - det var helt enormt. Det føltes som hundrevis.

– Hva er det verste med jobben som kommunikasjonssjef når noe slikt hender?

– Man tar det nesten personlig. Man er glad i arbeidsstedet sitt og liker det dårlig når kunden ikke liker oss, det er ganske tøft. Litt oss mot røkla.

– Hvordan er det å være i pressen når noe slikt skjer?

– Stort sett OK, blir stort sett behandlet ordentlig. Profesjonelle journalister er helt fint å forholde seg til.

– Tenker dere reklame eller sannhet i en slik situasjon?

– Det var lite av det vi opplevde i går som var noe reklame så her blir det sannhet, sannhet og atter sannhet.

– Hva har dette å si for NetCom?

– Vi har fått noen riper i omdømmelakken. Nå må vi rubbe lakken for så å sette i gang med poleringen.



Powered by Labrador CMS